Professionell konstnär |

Jag är en enstöring som skriver hellre än jag pratar och målar hellre än jag umgås.

Gotland, Cykel & Camping, del 1!

aug 5, 2013 | Tankar och Vardag | 3 Kommentarer

Nu kollar vi på första dagen från vår Gotlandstrip! Vi hade alltså cykelsemester, vi cyklade totalt lite över 20 mil allt som allt och trippen gick från Visby, upp till Fårö och runt ön, sen ner till Slite och sen tvärs över Gotland och tillbaka till Visby igen.
För att hitta roliga saker, boenden och annat matnyttigt, använde vi Gotlandskul.se som är en guide över Gotland i samband med semester. Såhär såg det ut på vår första etapp:

Vi började starkt med punktering redan innan vi gick på färjan. Tur att vi hade med oss några som var lite mer händiga än de andra.

Det blåste storm ute på havet så båten gungade fram och tillbaka i tre timmar. Helt plötsligt blev tre timmar väääldigt lång tid, jag försökte fokusera på horisonter och muttrar och alla knep jag kunde komma på. Fy.

Väl framme i Visby gick vi husesyn i vår nya stad. Väldigt fint.

Vi hittade en vit kompis med olikfärgade ögon, precis som vår katt där hemma har.

Strosa.

Vi var superhungriga så vi satte oss på en restaurang och kändisspanade på Moneybrother (!)

Morgonen efter var det dags för vår första cykeltur. Vi ställde in siktet på Lummelunda grottorna.

Mycket packning blev det!

Bästis-Vestis!

Väl framme åt vi ledsen falukorv och stod i kö i nästan en timme för att få reda på att alla turer var utsålda!

Då blev vi sura och cyklade vidare mot Kappelhamns Camping. På vägen stannade vi här…

…och spelade fotbollsgolf!

Som ni ser hade jag extremt bra swing…ehum.

Men jag var nöjd ändå. Man skulle igenom/över/under en massa olika hinder i form av gamla bilar, skyltar och telefonkiosker.

Trots stort hål var det förvånandsvärt svårt att pricka ändå.

Telefonkioskhindret!

Vi cyklade vidare och väl framme satte vi upp tälten (4,5 mil senare)

Trötta i benen och köttfärsås på trangakök har aldrig varit godare!

Obligatoriskt yatzy och lånat bord.

Vi avslutade dagen med kvällspromenad och det var vår första del av Gotlandstrippen!

(I samarbete med Gotlandskul.se)